16. april 2012

Perleporten

Dette bildet fascinerer meg på en eller annen måte.
Det at man ikke ser hva som befinner seg utenfor i lyset gir det rom for tolkning.

Selv får jeg nesten en litt religiøs følelse over det hele. Det er noe med hvordan lyset deler seg, som en slags perleport eller noe? Eller veien mot lyset, noe som er godt. Ut av en røff verden og over i et bedre liv?

Hva tenker du når du ser bildet?

 Bildet tok jeg for et par-tre år siden i den lille tunnelen under Sannergata ved Akerselva (tror jeg?).

Med dette bildet deltar jeg i øyeblikk.net sin utfordring; Motlys.


9 kommentarer:

Her i Bangkok har jeg en nabo som jeg bruker å dra ut på "foto-ekspedisjoner" med. Veldig gøy å ha med seg en annen som liker å ta bilder og leke med innstillinger, man lærer SÅ masse av disse diskusjonene. Kanskje vi kan ta en tur ut til et billedskjønt sted når jeg er tilbake i Oslo? Jeg har litt lyst til å ta utsiktsbilder av Oslo når det er mørkt :)

Flott bilde! LIker kontrasten mellom den røffe betongen med grafitti, og det vakre lyset. Som du sier, ut av en tøff verden og over i noe bedre:)
He en herlig dag!
Klem

Herlig bilde!! Nydelig stemning :-)

Det er absolutt lys i den andre enden av tunnelen, uansett hvor grått og trist det synes i øyeblikket.

Kult bilde...

Lykke til..

Britt.

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)