29. desember 2012

Nyttårsbord

Det nærmer seg nyttår, men jula er jo ikke heeeelt over heller. Ihvertfall ikke juleferien som jeg nyter i fulle åndedrag. Etter nesten ei hel uke med morderlig og faderlig omsorg hjemme på Hadeland kom jeg tilbake til hovedstaden i går. 
Det er når man ikke helt veit hvilken dag det er og når man kan sove uten vekkerklokke man veit at det er skikkelig ferie! Det ble en liten pause på bloggen også, men det håper jeg dere tilgir meg :)

Som jeg skrev innledningsvis nærmer det seg nyttår, og i beste interiørbloggerånd er det borddekking som er det hotteste temaet! Selv planlegger jeg hverken fest eller borddekking, men jeg koser meg med å lese andre sine gode tips.

Dessuten har jeg gravd litt i bildearkivet (det har vært lite fotoaktivitet denne jula, gitt) og kjører en liten reprise av noen bilder jeg la ut for nesten ett år siden. Kanskje litt inspirasjon til borddekkinga?


Her har jeg brukt et isblått servise fra IKEA (365+).
Bestikket heter Nora fra Hardangerbestikk.
Vin- og vannglass fra Finn/Hadeland Glassverk.
Kopp, Alv fra Wik & Walsøe.


Litt vinterlig pynt med snøkrystaller i sølv (fra Åhlens) og hvite fjær.
Under bollen ligger en serviett jeg har brettet som vannlilje. Se instruksjoner her.
Salt- og pepperbøsser fra Søstrene Grene.
Lotus telysestaker fra Rafens.
Steinhjerter fra Åhlens.


I morgen skal jeg se om jeg ikke får satt opp en av de fine julegavene jeg fikk i år. Det er fotorelatert og jeg tror det kan være med på å skape mange fine bilder til bloggen framover! :)

//
Soon it's a new year, but Christmas isn't quite over yet...? At least not my vacation which I enjoy as much as I can! After almost a week at my parents house I'm back in Oslo. I don't know what day it is, and I don't have to care about what time it is when I wake up in the mornings.. ah.. I love it!

A lot of interior bloggers share table setting inspiration for the New Year's eve (take a look here), and I have dug in my archive to show you some photos I published almost a year ago. I haven't used my camera much this Christmas, but I hope you find some inspiration in these pictures. 

I've used ice blue, sliver, white and glass to decorate this table setting.
Enjoy!

2 kommentarer:

Nydelig bordekking du hadde i fjor....ønsker deg et riktig godt nyttår..og gleder meg til å følge deg videre i 2013...
nyttårsklem fra meg..

Vakkert, helt nydelige farger du har valgt :)
GODT nyttår :)
Klem fra meg !

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)