17. februar 2013

Kontraster i livet og interiøret

Plutselig var denne helga nesten over, hvorfor går det så fort? Klisjé, jeg veit, men dagene løper så fort at man nesten ikke får helt med seg hva som skjer. Og jeg skulle ønske jeg hadde mer energi til å fylle dagene med litt mer, men i perioder er det nok å bare være. Kanskje det er viktig å kjenne på den følelsen i blant også - å bare være?


Jeg ble ikke med i månedens utfordring hos NiB, som hadde temaet kontraster. Det betyr ikke at jeg ikke har tenkt over hva temaet betyr for meg. Kontraster handler ofte om farger, men det kan jo være så mye mer enn bare dét. Kontraster i livet; lykke - sorg, syk - frisk, moteriktig - kosebuksa, ryddig - rotete, sosial - introvert, tøff - sårbar...

Skal vi snakke om interiør vil jeg si at jeg på den ene siden elsker hvitt, lyst og enkelt, men på den andre siden digger jeg det litt mørke og maksimalistiske med gull, svart og mørkegrønt. Men plutselig er det de knæsje neonfargene som jeg tiltrekkes av, eller de litt duse pastellene.

  Hodeskalle fra Seletti
Oliventre fra Kremmerhuset
Trestjerner fra Bloomingville
Pompom fra Søstrene Grene
Trefat fra Søstrene Grene
Skorpion og obelix fra samboer'n
Blå flaske fra loppemarked

Jeg er ikke i stand til å velge bare én retning i interiøret, og det er med på å skape kontraster. Men det er nettopp det som gjør at det er min stil. Mine kontraster.

Som i vinduskarmen i stua, der jeg ble litt lei av at alt var så lyst og hvitt.
Det ene hjørnet har fått et litt mørkere preg, mens det andre hjørnet fortsetter som en lys vinterdag.

Litt splittet og jeg kan ikke garantere for at det forblir slik lenge. 
Perfekt akkurat nå.


Lyshus fra Kähler
Stor vase fra Åhlens
Liten rund vase fra Kremmerhuset
Lite gevir fra Søstrene Grene
Salt- og pepperbøsser fra Søstrene Grene
Trestjerne fra Bloomingville

//
Contrast for me is a lot of things. It can be contrasts in life or in my interior.
In my interior I like both dark and light. Dark with black, gold and green. Light with white, wood and simplicity. In our window sill I made a real contrast with to different styles. I don't know how long I'll keep it, but for now it's perfect.

3 kommentarer:

Hærlige bilder av masse fint nips... :)
flink du er å ta bilder.... jeg ser bare det som er utenfor og innepynten blir møøørk her hos meg... haha... håpløs...

Ønsker meg sååå eit fint oliventre!!!

Ha en fin søndagskveld...

Klems Diana.

Nydelige bilder! :)

Ønsker deg ei god uke.
Klem fra meg!

God kvæll i stuggua;-)

Jeg tror vi er ganske like her. Jeg klarer ikke bestemme meg for hvem jeg "er" sånn interiørmessig. Kan virkelig digge de maskulint svarte, elsker hvitt og lyst, kan tiltrekkes av det minimalistiske, men er en uhebredelig maksimalist. Hva gjør man da? Jo, tar de tingene man liker, litt her og litt der og vips- din egen, unike stil. Akkurat sånn som du gjør, og jeg liker det så godt! Synes man kan se utrolig mange overstyla hjem for tiden. Mye likt (og her må jeg passe meg for jeg hermer som bare søren). Men det er fint med hjem som gjenspeiler nettop den som bor der.

Ønsker deg ei fin ny uke, som du sier over her: ny uke, nye muligheter!

Klemmer og smil

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)