20. august 2013

Pimp that IKEA-møbel - mer fra entréen

Jeg er ikke helt ferdig med gangen (eller entréen) her på bloggen ennå,
for det finnes litt mer enn bare speil og vinballong der!

Kommer man inn døra, er det en vegg rett på høyresida, og her var det perfekt plass til skoskap fra IKEA! Jeg gikk for Hemnes, men har pimpa det litt opp på egen måte - slik at det ikke ser riktig såå IKEA ut. Ikke misforstå, jeg liker IKEA veldig godt, men vi kan vel alle være enige om at det finnes mange IKEA-møbler rundt om i de tusen hjem og det kan fort se likt ut...


På den øverste skuffen fant jeg ut at jeg skulle skru på knaggene fra HK Living som jeg bestilte hos Keiserens Nye Trær før i sommer. Jeg så egentlig for meg å ha dem på veggen et sted, men da ideen om å bruke dem som knotter til skoskapet datt ned i hodet, måtte jeg bare gjennomføre det! Synes det ble kult!


Videre har jeg alltid hatt lyst til å lage knotter av et skinnbelte, og her bød jo anledningen seg.
Jeg fant et belte på Fretex til 39 kr, og noen sekskantskruer på Clas Ohlson. Jeg kuttet opp beltet i 8 like deler, og så boret jeg hull til skruen på hver ende av skinn-delene. Skru inn, sett en mutter på baksida (min handyman sa at her burde man bruke låsemuttere for de sitter bedre!) og voila. Knotter ferdig!


Kay Arne er med :)


Vase fra Kähler, lysestake fra Kähler som jeg fikk i goodiebag'en på bloggtreff hos Alle Tiders Hjem, plante og potte fra IKEA, skjerf fra B.Young.


Jeg aner ikke helt hvordan jeg skal ha det oppå disse skapene ennå, men prøver ut litt forskjellig.
Sånn blir det gjerne når man flytter inn et nytt sted. Man må liksom prøve tingene litt her og der før de finner sin rette plass.
I tillegg til tingene jeg beskrev på bildet over, er det bokser fra Søstrene Grene, lysestake fra HAY og postkort (fikk lysestake og kort i goodiebag på #bloggbliss i København).


Oliventreet til venstre vant jeg i en konkurranse hos Kremmerhuset-bloggen i fjor. Det er heldigvis ikke ekte, for da hadde det nok vært dødt for lenge sida :-D

(Det rare blå lyset fra venstre der er forøvrig bare dagslys fra stua. Her i gangen er det bare lampelys, så bildene må redigeres litt og da blir vanlig lys litt blått... 
Det lille rommet med svart gulv og tapet er i grunnen litt ubrukelig i utgangspunktet - så vi har tenkt å lage walk-through-closet der med knagger til ytterjakker, hyller oppunder taket og kanskje en skohylle til besøkende) .

Noen nye strå har kommet i vindunken også siden forrige entré-innlegg. Vi hadde koselig besøk av mams&paps og storebror i går som tok med noen flere hjemmefra.

Liker du gangen vår? :)

//
More photos from our hallway!
Shoe cabinets from IKEA have gotten a little makeover with new knobs. On the top drawer I've used pegs from HK Living, and on the bigger drawers I've cut a leather belt and attached it with screws.

I don't know if this is how it's going to look on top of these cabinets, but I'm happy for now. Moving around stuff and finding their right place is a part of making a new home, I suppose... :)
Do you like our hallway?

9 kommentarer:

Så stilig! Flink og kreativ du er :) De skoskapene ble jo helt nye :) Takk for inspirasjon :) Jeg er også på utkik på møbler til entréen i ny huset vårt, så har jeg vel kanskje overtalt mannen til å pusse opp dette rommet, før det vi egentlig hadde tenkt ;) Klem Rita

Så koselig:) Flotte bilder hos deg. Fin tirsdag:)

Annelise

Skoskapene ble utrolig tøffe! Så enkelt, og så kult!
Knaggene har ikke kommet opp til oss ennå, ikke helt ferdig med planleggingen, men dette ga meg i alle fall en ide ;)

Flott gang!

Ha en videre strålende dag!

PS! Hils KajArne så mye da!

Stilig! Tøft med de belte-knottene.

Så fint det blir kjære deg!!! :)))
Gleder meg til å se resten.


Stoooor klem!

Kjempefint :) Håper dere ble enig om en film som begge ble fornøyd med. Her ble det action, så får jeg ta jentefilmene på egen hånd ;)
L

Så flott og kreativt) kjempefin gang))

Skapene ble kjempe fine, gleder meg til å se mer fra leiligheten. Gøy å flytte, da kan man style og ordne alt sånn man vill ha det=)
Ha en fin dag.

Skapet ble mye finere med litt personlig preg. Har ikke tall på hvor mange slike IKEA skap jeg har sett.
Jeg har faktisk brukt samme metoden med skinnbelter på et skatthold jeg har pusset opp.. Kult og litt annerledes :)
Så gøy at du også er fra Hadeland det er jeg også:)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)