6. januar 2014

Trendig 2013 - hot or not?

Jeg liker å hvile øynene på designklassikere.
Da er det ganske naturlig at jeg umiddelbart fant noe tiltrekkende ved møblene i 
den nye serien TRENDIG 2013 fra IKEA.
Men er det greit at ting ligner så mye? Spisestuestolen minner jo veldig om Y-stolen?
Hva synes du, hot or not? Ville du innredet med noen av disse møblene?










 Bilder lånt fra IKEA.no

//
What do you think about IKEA's new line TRENDIG 2013?
Is it too much of a look-a-alike or could you have one or more of theese furnitures in your home?

6 kommentarer:

så vittig at du skulle blogge om dette i dag. Siden jeg sitter og skriver ett innlegg om veien fra å bli inspirert til å kopiere - i min verden har IKEA kopiert litt vel mye! men det er jo fortsatt fine møbler.

Jeg håper alt er bra med deg, søteste!
Skal bli flinkere til å legge igjen spor her i år <3

Stor klem
-Maia

Jeg sier ja til frihet til å velge! IKEA gi oss akkurat det med fine kvalitet produkter man kan til å med selge på finn etter behov og for en ok pris.

Klem,
Vicky

Kopi,ja er det noen som ikke gjør det i dag?:) Bare å se blogger det,ikke "revolusjonerende "det mange holder på med...

Alle møbelkjeder kopierer, se på Bohus og Living. Ikke noe bedre de. Jeg trenger en trillevogn til terassen, mulig jeg kjøper den fra Ikea.
Er egentlig ikke spesielt begeistret for at det har blitt så mye kopier. En britisk nettbutikk er helt ekstrem, der har de gjort alt for å ligne mest mulig på originalen. Synes det er værre enn dette. Et annet eksempel er Syveren og Mauren av Arne J. De er jo kopiert i det uendelige. Ville aldri innredet hjemmet mitt med bare kopier, men et bord eller kanskje den trillevogna kan jeg nok tåle.

oj - ja, disse var ganske like andre møbler, laget før gitt.
vanskelig å si hvor grensen går for hva som er greit å etterligne eller ei.
På den ene siden har du åndsverk og retten til å beskytte, på andre siden, som noen skriver her: retten til å velge selv.
Bordet øverst synes jeg var fint. Ellers falt jeg ikke pladask for noe her.

Må også si meg enig med Anonym, som ser ut til å etterlyse individuell stil og smak.
Synes jeg ser veldig mye i bloggverden som er kopier av akkurat det samme.
enig?

riktig godt nytt år til deg! :)
klem fra
Åpent^hus

Hei!

Jeg finner ingen av disse produktene fra Trendig-serien på Ikea lenger. Er de ute av produksjon allerede?

Hilsen Cecilie

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)