7. februar 2014

Det lille rommet

Det lille rommet. Der man tilbringer noen minutter i løpet av dagen. Nødvendig rom, men ikke noe sted man oppholder seg mer enn man må. Hvis man ikke begynner å sjekke Instagram, da. Eller leser i et blad. Ups, har visst med telefonen på do innimellom, ja :-D

Hos oss har dette lille rommet stått nakent, gulhvitt og kaldt (helt til vi stengte igjen lufteluka og slapp å sitte 5 cm over doen om morgenen fordi det var trekk som på en utedo) siden vi flyttet inn. Min kjære har sagt at det er "hans rom" og at han skal bestemme hvordan det skal se ut der inne. Helt greit det, men skjer det noe snart, eller? :-D


Da jeg så at månedens utfordring hos NIB var "tapetinspirasjon", datt det ned noen rare ideer i hodet mitt. Hva om jeg freshet opp det lille rommet litt - uten at det stakk kjepper i hjulene på mannens seinere planer for herligheta? Med dobbeltsidig tape og verdens kuleste tapet fra Storeys (Dania) var det ikke store jobben - og det er jo forsåvidt et godt tips når det kommer til tapet; man MÅ jo ikke lime den fast med tapetlim og føle at man aldri kan gjøre noe med veggen igjen. Dobbeltsidig tape (type håndverkerstørrelse) er supert til midlertidig tapetsering!


Kay Arne liker forøvrig å sitte på det lille rommet og lese interiørblader innimellom. Han følger med, må vite! Favoritten er selvfølgelig danske Bolig Magasinet. Riktig så trendy er han blitt, med nye kobberbriller! Han stilte opp på en liten photoshoot i kveld, men jeg lovte å presisere at han ikke sitter på do på ordentlig altså! Lokket er jo på!


Jeg har også laget et bilde med tapet. Jeg fant et bilde av en diamant på nettet (søk etter diamond shape), skrev det ut og brukte som mal, klippet ut tapetbiter og limte på et svart ark med dobbeltsidig tape (type hobbystørrelse). Helt perfekt for meg som har totalt dilla på diamantformen om dagen!
Den lille remsa med trekuler og ei trestjerne i enden har jeg også laget. Veldig enkel og dekorativ. Jeg har visst litt dilla på lyst tre om dagen også.



Ser dere blomsterstativet? Snakk om kreativ løsning (om jeg få si det selv)! :-D Jeg hadde nemlig store planer om å bruke et av de gamle høye blomsterbordene som jeg har arvet, men det var for stort! Hva skulle jeg gjøre, da? Jeg hadde jo sett for meg hvor kult det skulle bli med en grønn eføy som hang nedover fra høyden. Etter en liten research gjennom leiligheten fant jeg ut at lampa fra IKEA kunne fungere! Jeg digger det!

Dette er altså det andre bidraget mitt til februarutfordringen "Tapetinspirasjon" hos Norske Interiørblogger. Jeg tror jeg blir den eneste som bidrar med bilde fra do :-D For å se flere fine bidrag kan du titte her.

//
I upgraded the "little room" with some wallpaper this evening! I just used double-sided adhesive tape to stick it to the wall - an easy and fast method to upgrade a room! 
I also made some "art" with wallpaper. I cut out a diamond shape and glued it to the black paper. Perfect!
And the flower stand? A lamp from IKEA! Gotta love it! ;)

13 kommentarer:

Så tøft det ble! Gult er utrolig fint. Og en blomst i lampen har jeg aldri sett før tror jeg - kul ide! :)

Masse lykke til!

Klem fra Pernille

Herlig! Lekent og fint. Og jeg elsker "shit happens!" ;)

Veldig stilig tapet!
Og Kay Arne var jo helt herlig :-)
God lørdag til dere begge!!

Næmmen, har du sku sett, der er jo soveroms-tapeten min! Den er jo bare d...lekker altså! Morsom styling, særlig apa som leser interiørblad, hehe..

Lekkert! Og kult at det går an å få så bra resultat med teip. Sånn gulv er forresten min drøm på et bad hvis jeg skulle ha pusset opp fra scratch:)

Herlig, lekent og inspirerende. Så smart med tapen, da kan man jo tapetsert hvor som helst for en stund.....

Herlig, kreativt & lurt;) flinka:) Fin lørdag til deg!

"Shit happens" Jeg ler så jeg griner! Fantastisk altså, og det ble jo kjempefint! Fin søndag til deg :)

Kjekt! Supert når man kommer på sånn enkel og grei fornyelse! Og lampeblomsterstativet var jo supersmart!

Utrolig stilig tapet! Lykke til :-)
Klem fra Monica

Tapeten var kul og gjorde rommet :)

så fint det ble! men nå får du kanskje det problemet at du blir sittende der enda litt lengre og ser på instagram og leser blader? :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)