26. september 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 7

God fredagsmorgen fine lesere!
Denne uka har jeg virkelig kjent at høstkulda har kommet smygende!
Det store skjerfet er tatt i bruk, litt tjukkere jakker er funnet fram og innendørs er tøfler en god følgesvenn for frosne tær.

Det er mye å tenke på om dagen for meg. Behov for litt struktur og orden er derfor inspirasjonen til denne ukas gjør det selv-prosjekter. Noen fine og nyttige ting det kan være greit å ha slik at arbeidsdagen blir mer effektiv!

I helga gleder jeg meg forresten til å gå på årets første loppemarked! Jeg må ærlig innrømme at jeg rett og slett ikke har orket å besøke noe loppemarked i Oslo i høst. Det er jo totalt kaos og jeg får litt åndenød bare ved tanken. Helgas loppis er derimot i litt roligere omgivelser hjemme på landet og jeg håper å finne noen fine skatter!

Ha ei fin og (u)organisert helg ;)


Foto: a pair & a spare

Noen ganger blir alle de gule lappene (helst rosa eller brune for min del) litt mange og behovet for å samle alt melder seg. Denne store notatrullen som jeg fant på bloggen a pair & a spare er jo egentlig ganske genial for å få oversikt. Den kan jo flyttes rundt også, siden den er laget med en plate i bakkant. Smart!
Sjekk innom a pair & a spare for å se hvilke materialer du trenger og hvordan du gjør det!


Foto: MYDUBIO

Har du visittkort eller andre kort å holde styr på, er en fin liten kortholder praktisk.
Joyce med bloggen MyDubio har lagt ut en mal, samt en beskrivelse på hvordan du går fram.
Try it!



Til slutt noe som kanskje passer best om man har et verksted, men det kan jo funke bra på et kontor også?
På denne tavla kan man jo egentlig henge opp det meste, både verktøy, krukker, bilder, smykker, gavepapir, taperuller... 
Noen beskrivelse finner man ikke på The Design Files, men en slik tavle kjøper man vel hos en byggevarehandel? Og med noen skruer til oppheng kommer du langt på vei.
Lykke til! :)

//
Good morning!
This week I've really felt that autumn has arrived here in Norway.
The temperature is falling and a big scarf + thicker jacket are necessary!
I'm having a lot on my mind these days, so today the DIYs are inspired from that.
If you make these things, structure and efficiency will be easier!
Good luck :)
DIY Studio noteroll board - a pair & a spare
DIY Business card holder - MYDUBIO 
DIY Pegboard organizer - The Design Files

1 kommentarer:

Tre gode ideer!
Tusen takk for inspo :)

Klem
Vicky

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)