6. september 2014

Like bra brukt

Hva er ditt forhold til brukte møbler og interiør?
Er du en av dem som står først på startstreken på loppemarkeder og veit akkurat hvor du skal se etter skattene? Som veit at det lønner seg å kikke under bordene og oppi pappeskene, og som ser muligheter i stedet for søppel når du finner en gammel slitt stol med tre bein?
Eller kanskje du trenger inspirasjon til å nettopp se disse mulighetene?

Septemberutfordringen hos Norske Interiørblogger (i samarbeid med FINN) handler denne gangen om bruktfunn. Er det noe vi har kjøpt (eller fått) som er like bra brukt som nytt?



Hos oss finnes det både brukt og nytt i skjønn forening. Pianoet og krakken som jeg har arvet fra besteforeldrene mine (les om Toner fra hjertet her). Vinballongen jeg fant på loppemarked som den lille jenta ville ta 10 kr for (jeg ga henne 20!). Jeg foretrekker denne framfor hvilken som helst vase fra Kähler.
Marmorvasen fra loppis og det høye speilet som jeg har hatt med meg fra jeg var liten (jeg tror mamma fant det i det gamle huset).

Messinglysestaken fra loppis som jeg har sprayet hvit, den brune melkeflaska fra en bruktbutikk. Og broderiet på veggen som egentlig ikke er helt meg i det hele tatt, men som jeg bare digger der det henger over pianoet.

Og hvis dere ser i det runde speilet (nytt fra Ellos); en gammel smørboks som jeg fikk til jul fra onkelen min, kjøpt på bruktbutikken.

Ting som er med på å få fram personlighet og sjarme i interiøret.
Ting som ikke koster masse, men som er mye verdt allikevel.
Like bra brukt!

Trenger du inspirasjon til hvordan du kan innrede med bruktmøbler og -interiør, bør du ta en kikk på Norske Interiørblogger og se på alle bidragene som er med i utfordringen. Så mye bra!

//
This month's photo challenge at NIB is about reuse. 
What have you bought of used things that is just as good as new stuff?

2 kommentarer:

Nydelig bidrag! Du er så flink!

Takk, søte du ♥ Jeg tror jeg har mistet dem for godt siden jeg ikke har vært flink til å ta backup av bloggen... Kjedelig, de siste hundre kommentarene er nok bare borte vekk...

Klem Tonje

for et koselig bidrag :) er så fint å ha slike ting med en historie rundt :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)