31. oktober 2014

DIY - En fin ting på en fredag vol. 12

Hei på fredag! 

I dag går visst ting litt tregt og jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket DIY-tema jeg skal gå for i dette fredagsinnlegget. Ingenting virker fristende på Pinterest akkurat nå heller, så da tjuvstarter jeg like greit juleforberedelsene og viser dere noe jeg gjorde selv for en liten stund siden.

Har du noen gamle julekuler du har gått lei av - ikke kast dem!
Bruk heller spraylakk og vips blir de som nye.
Jeg har noen kuler fra IKEA jeg ikke var så fan av lenger og de har ikke blitt tatt opp av julepyntkassa på flere år. Jeg vurderte i grunnen å kvitte meg med dem for å gjøre plass til ny pynt, men så kom jeg over denne fine ideen og nå tror jeg de faktisk skal få hedersplass på treet!


Du trenger:
Julekuler
Spraylakk, gjerne i flere farger
Plass til å spraye utendørs
Noe å henge kulene opp på mens de tørker

Først sprayet jeg kulene helt hvite. Her brukte jeg flere lag, siden jeg ikke ville at sprayen skulle begynne å renne. Det er bedre å bruke tynnere og flere lag i stedet for at resultatet blir halvveis. Ja, det tar jo litt lenger tid, men det er det verdt.
Da det siste laget med hvitt hadde tørket, sprayet jeg halve kula med svart. Her var det bare så vidt jeg trengte å være borti sprayboksen mens jeg snudde på kula.

Prøv da, vel! :)

Nå må jeg prøve å få litt fart i sakene her, to do-lista er i grunnen ganske full i dag...
Håper du får en fin fredag og ei god helg!

//
Today my mind is a bit slow and I can't decide on which theme to pick for this DIY post. Nothing on Pinterest is tempting either... so, I guess I'll just jump right to Christmas and show you this idea I made myself some while ago.
If you have some old Christmas ornaments you consider to throw away - don't!
Spray paint them instead and you get a totally new look for your Christmas tree.
 I like this ombre look I got on my old IKEA ornaments, and now I don't want to get rid of them anymore.

Have a nice Friday and a happy weekend!

4 kommentarer:

De likte jeg! Herlig tips :)

Så fine de ble:)
Huff, jeg er så dårlig på slikt jeg... rydder og kaster og gir bort hele tiden:(
Kunne jo sikkert vært litt kreativ og laget noe nytt ja:)
Takk for herlig fredagsinspo ツ

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

Synes de ble ganske stilige!
Like greit å begynne på juleforbredelser nå.... Jeg, desverre, henger alltid litt etter av en eller annen grunn.
Anyway, GOD HELG!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)