10. oktober 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 9

Hei dere!
Fredag igjen og vips hadde det gått ei uke.
Livet som frilanser er slettes ikke dumt. Jeg jobber med et spennende prosjekt om dagen som innebærer en del DIY, interiør og bilder. Resultatet får dere se i et magasin om et par måneder og jeg forteller dere selvfølgelig om det når det kommer.
Et lite hint jeg kan gi er at om dere ser på kalenderen om to måneder og tenker dere hvilken tid vi går inn i.. ja, da er dere på sporet av temaet ;)

Når du leser dette befinner jeg meg faktisk i Gøteborg.
Norsjö inviterte på "Color of the year 2015" og det måtte jeg jo få med meg!
  Denne fredagen må jeg derfor, på grunn av litt dårlig tid, dessverre jukse og kun vise dere én DIY. Til gjengjeld er det en DIY jeg har gjort selv, så jeg håper det veier opp!


Foto: Ann Merete Slåttland

Jeg har sett at Hagedornhagen har kommet med plakater av grønne planter, og slik jeg er skrudd sammen tenkte jeg "men noe lignende kan jeg jo lage selv!" da jeg så dem.
Jeg liker så godt bregner og fant endelig en i helga som var. Av alle steder var dette i Nordfjordeid, så bregna har faktisk blitt fraktet i kofferten med Widerøe hjem!

 Jeg presset bregna mellom avispapir med noe tungt oppå, natta etter at jeg plukket den. Så limte jeg bregna fast til en kartong (den jeg har brukt er kjøpt på Norway Designs) med dobbeltsidig tape. Jeg brukte ikke mye tape, bare litt øverst og nederst. 

Ramma er spraylakkert, den var egentlig rødbrun og kjøpt for en 5'er på loppis.

Voila! Et flott bilde som nesten ikke koster noen penger. I like!

Håper du får ei deilig helg!

//
Hey Friday!
Life as a freelancer is nice! I'm working on a fun project these days that involve DIYs, interior and photography. The result will appear in a Norwegian magazine in a couple of months!
When you read this I'm actually in Gothenborg, Sweden! Norsjö invited me to the event "Color of the year 2015" and I certainly wanted to go.
Due to a tight schedule I'm only showing you one DIY project this Friday. It is a DIY I made myself, so I hope you can forgive me for not giving you two more ;)

Inspired by Hagedornhagen, I made a picture with a fern. As a frame I used one that I found at a flea market. I just spray painted it black. Remember to press the fern right after you pick it, at least for 12 hrs. Then it stays flat! I glued the fern to a carton with double sided tape, only in the top and the bottom.
Voila, a cool and cheap picture for your home!
Have a nice weekend!

6 kommentarer:

Superfint, Ann Merete! Likte bildet veldig godt. Kos deg masse i Gøteborg! Skulle vært der jeg også, men kunne ikke stikke av hjemmefra i husbondens mest hektiske jobbeperiode. Ser jo det er sååå mange kjente og herlige i Gøteborg denne helgen, så sukk.. skulle gjerne vært der.
Kos deg! Klem fra Kaspara

Så heldig du er som får holde på med lidenskapen din! Skulle veldig gjerne jobbet med noe kreativt selv! Og du, knallfin DIY! Nyt helga :)

Deilig å kunne jobbe med ting man liker!!!
Stilig bildet, ELSKER DIY!!
GOD HELG!!!

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)